Frånd häst till cykel!

Frånd häst till cykel!

lördag 6 maj 2017

Hårdkörningen börjat

Janne B och jag körde 35 km runt grusvägarna Tungelsta- Hemfosa- Segersäng för någon vecka sedan. Bra träningsvärk i låren. Efter det en tur runt Grycksbo med Janne D. Bl a Törnbergs Väg. Lånar ett klipp från Youtube för att illustrera hur fint stigen slingrar sig genom skogen:

https://www.youtube.com/watch?v=SjiUpF_y7kI

Stigen är väldigt populär att cykla. Anlades för länge sedan då det inte fanns någon väg till Törnbergs sommarstuga vid Rogsjön.



Bildresultat för törnbergs stig

Efter turen lämnade jag Coyoten i Grycksbo. Träningen hemma har istället gjorts på Crescent Sleipner. Har kört ett antal rundor med bättre fart än jag tidigare gjort med Coyoten. Skumt. Antingen har jag fått bättre tempo i benen eller så är det fortfarande så att jag inte är överens med utväxlingen.

Nu ska jag testa med Park Pren i veckan som kommer. Men innan dess skall jag köra en ny runda i Grycksbos omgivningar med Janne D. Han pratar om Nolingbergsbacken, låter tufft....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar